door Nicolas Boulert | okt 3, 2025
Bovenleidingsstudie in Duitsland Eind 2023 haalde TUC RAIL zijn eerste contract op de Duitse markt binnen voor de klant DB InfraGO, de Duitse infrastructuurbeheerder. Het project betrof een studie voor de vernieuwing van 17,5 km bovenleiding tussen Obertraubling (bij...
door Nicolas Boulert | jul 22, 2025
Energietransitie – Bouw van een zonnepark om de hogesnelheidslijn van stroom te voorzien In het kader van de strategie voor energietransitie van Infrabel is in Avernas-le-Bauduin (Hannut), langs de hogesnelheidslijn tussen Leuven en Luik, een nieuw zonnepark in...
door sobeline | jun 15, 2023
Project voor de modernisering van As 3 (Brussel – Luxemburg) De As 3 verbindt Brussel met de grens van het Groothertogdom Luxemburg. Het bestaat uit de lijnen 161 (Ottignies – Namen) en 162 (Namen – grens) en heeft een totale lengte van 175 km op Belgisch...
door sobeline | jun 14, 2023
ETCS/GSM-R Wat is ETCS? ETCS is een Europees automatisch veiligheidssysteem dat het risico dat een trein door een rood sein rijdt, sterk vermindert en de capaciteit van de spoorlijn verbetert door de snelheid en de positie van de treinen te sturen en te monitoren. Om...
door sobeline | jun 13, 2023
Gewestelijke Expresnet (GEN) van Brussel Het programma Gewestelijk Expresnet (GEN) heeft als doel de capaciteit op de belangrijkste spoorassen van en naar Brussel uit te breiden door de aanleg van 8 nieuwe spoorlijnen en een betere integratie met andere...