Tuc Rail - Belgian Rail Engineering
  • nl
  • en
  • fr
  • Over ons
    • Profiel
    • Waarden
    • Organogram
    • Raad van bestuur
    • 25 jaar TUC RAIL
  • Onze projecten
    • Nieuwe infrastructuur
      • Liefkenshoekspoorverbinding
        • De geluidshinder voor omwonenden tot een minimum te beperken
        • De continuïteit van de havenindustrie te waarborgen
        • De hinder voor het milieu tot een minimum te beperken
        • De continuïteit van de havenindustrie te waarborgen
        • De veiligheid in de ondergrondse spoortunnels te waarborgen
        • De exploitatieveiligheid te maximaliseren
      • As Gent - de kust
      • Spoorbypass Mechelen
      • Het HSL-net
      • Noordelijke spoorontsluiting van de luchthaven Zaventem - Diabolo
        • Impact op het milieu
        • Impact op de exploitatie
        • Impact op de toegangswegen en de bedrijvenzone Brucargo
        • Beperken van de hinder voor omwonenden
        • Waarborgen van de veiligheid in de ondergrondse infrastructuur
      • Fietsbruggen in Sint-Truiden
      • Demkabrug (Nederland)
      • HSL tussen Perpignan (Frankrijk) en Figueras (Spanje)
      • Autosnelweg A11 over spoorlijn L51
      • Hogesnelheidslijn Sud Europe Atlantique (SEA)
      • LGV Est européenne
      • LGV Est européenne - Fase 2
      • Spoorinstallaties op de SEGAL-site
      • Main Hub in Antwerpen
      • Verdubbeling van de spoorlijn Pétange - Luxemburg
      • Hogesnelheidslijn Perpignan (Frankrijk) – Figueras (Spanje)
      • Aanleg Light Rail in Charleroi
      • Betuweroute
      • Haramain High Speed Rail Corridor Project - Fase 1
      • Hogesnelheidslijn Bretagne Pays de la Loire (BPL)
      • Verbinding Watermaal-Schuman-Josaphat
    • Modernisering van bestaande lijnen
      • Modernisering van As 3 (Brussel – Luxemburg)
      • Afschaffen overwegen
      • Gewestelijke Expresnet
        • Beperken van geluidshinder
        • Beperken van onteigeningen
        • Verbeteren van de plaatselijke mobiliteit
        • Bevorderen van modal shift
        • Beschermen van het patrimonium
        • Realiseren van duurzame constructies
        • Beperken van de impact op het spoorverkeer
      • Vernieuwing van het spoor op Lijn Fives - Hirson in Frankrijk
      • Vernieuwing van de tractie-onderstations in Roemenië
      • Luxemburg - Sandweiler
      • Modernisering en vernieuwing van de spoorlijn Campina-Predeal
      • Modernisering en vernieuwing van de spoorlijn Boekarest - Brasov
      • Vernieuwing van de stations in Roemenië
    • Specifieke spoorwegexpertise
      • Concentratie seinposten
      • Modernisering van As 3 (Brussel – Luxemburg)
      • Peer Review California High-Speed Rail Authority
      • Peer Review Northeast Corridor High-Speed Rail Project
      • Peer review m.b.t. aanbestedingsmethoden van Kopenhagen-Ringsted
      • HS1 UK
      • Haramain High Speed Rail Corridor Project - Fase 2
      • Spoorwegconsultancy in Nederland
      • Spoorverbinding Valenciennes – Bergen
      • TGV Fret SAB
      • Spoorverdubbeling en elektrificatie op kritieke routes in India
      • Studie van de interface pantografen en ontwerpen van bovenleidingen
      • Vervanging bruggen over de Rhône op km 49.420
      • Technische controle “Compartimenteringsdijk Vlassenbroek”
      • Technische audit van tractie-installaties
      • Gebruik BIL 250 kV in onderstation
      • Project Mae Nam Pasak dam voor de aanleg / verplaatsing van sporen
      • Hogesnelheidslijn Perpignan (Frankrijk) – Figueras (Spanje)
      • Hogesnelheidslijn Bretagne Pays de la Loire (BPL) in Frankrijk
    • Grote gebouwen, opslagplaatsen en technische installaties
      • Polyvalente werkplaats Melle
      • Trainwashes Kortrijk / Brussel-Zuid / Schaarbeek
      • Werkplaats van Bascoup
    • Internationaal
      • Hogesnelheidsspoorwegcorridor Haramain (2009 - 2014)
      • Spoorwegproject voor de ontdubbeling en elektrificatie van belangrijke routes in India (2013 - 2017)
      • Studies van de raakvlakken tussen de bovenleiding en de euro/1950 stroomafnemers (2013)
      • Hogesnelheidslijn Bretagne Pays de la Loire (2011 - 2017)
      • Hogesnelheidslijn Perpignan-Figueras (2004-2010)
  • Onze diensten
  • Procurement
    • Uitslagen aanbestedingen
  • Media Library
    • Foto's
    • Video's
  • Jobs
  • Contact

Onze projecten

  1. Home
  2. Onze projecten

Grote gebouwen, opslagplaatsen en technische installaties

Werkplaats van Bascoup

Voorontwerp- en ontwerpstudies, aanbesteding en werftoezicht voor de bouw van een nieuwe treinwasinstallatie in België

Studies, projectmanagement en opvolging van werken voor bouw van polyvalente werkplaats in Melle

Nieuwe infrastructuur

Hogesnelheidsnet in België

Verbinding Watermaal-Schuman-Josaphat in Brussel

Liefkenshoekverbinding in Antwerpen

Demkabrug (Nederland)

Hogesnelheidslijn tussen Perpignan (Frankrijk) en Figueras (Spanje)

Autosnelweg A11 over Lijn 51 tussen Brugge en Westkapelle

Hogesnelheidslijn Sud Europe Atlantique (SEA) in Frankrijk

Hogesnelheidslijn Est européenne - Fase 2

Spoorinstallaties op de SEGAL-site

Main Hub in Antwerpen

Verdubbeling van de spoorlijn Pétange - Luxemburg

Hogesnelheidslijn Est européenne

Aanleg Light Rail in Charleroi

Betuweroute in Nederland

Hogesnelheidslijn Perpignan (Frankrijk) – Figueras (Spanje)

Haramain High Speed Rail Corridor Project - Fase 1 (Saudi-Arabië)

Hogesnelheidslijn Bretagne Pays de la Loire (BPL) in Frankrijk

As tussen Gent en de kust

Fietsbruggen in Sint-Truiden

Spoorbypass Mechelen

Noordelijke spoorontsluiting van de Brussels Airport

Specifieke spoorwegexpertise

Modernisering van As 3 (Brussel – Luxemburg)

Peer Review Northeast Corridor High-Speed Rail Project in Verenigde Staten

Aanleg van de hogesnelheidslijn tussen Rijsel (Frankrijk) en Londen (Engeland)

Haramain High Speed Rail Corridor Project - Fase 2 (Saudi-Arabië)

Advies- en ingenieursdiensten voor spoorweginfrastructuur

Verbinding Valenciennes (Frankrijk) - Bergen (België)

Haalbaarheidsstudie voor cargovervoer via het spoor in Belgie

Concentratie seinposten van het Belgische spoorwegnet

Spoorverdubbeling en elektrificatie op kritieke routes in India

Studie van de interface tussen pantografen en bovenleidingen voor zes Europese landen

Technische bijstand voor de vervanging van spoorbruggen over de Rhône

Peer review voor de aanleg van een nieuwe hogesnelheidslijn tussen Kopenhagen en Ringsted in Denemarken

Controle van de geotechnische studies voor de onderhoudswerken en de controle van de overstromingen van de Schelde in België

Technische audit van tractie-installaties in een testcentrum in Oost-Frankrijk

Technisch rapport over gebruik van BIL 250 kV in onderstation

Doorlichting van het voorontwerp voor nieuwe bruggen en opmaak van een planning voor de spoorlijn aan de stuwdam van Mae Nam Pasak in Thailand

Hogesnelheidslijn Bretagne Pays de la Loire (BPL) in Frankrijk

Peer Review California High-Speed Rail Authority in Verenigde Staten

Hogesnelheidslijn tussen Perpignan (Frankrijk) en Figueras (Spanje)

Modernisering van bestaande lijnen

Gewestelijke Expresnet

Afschaffen overwegen op het Belgische spoorwegnet

Vernieuwing van het spoor op Lijn Fives - Hirson in Frankrijk

Vernieuwing van de tractie-onderstations in Roemenië

Modernisering van As 3 (Brussel – Luxemburg)

Lijn Luxemburg – Sandweiler in Luxemburg

Modernisering en vernieuwing van de spoorlijn Campina-Predeal in Roemenië

Modernisering en vernieuwing van de spoorlijn Boekarest - Brasov in Roemenië

Vernieuwing van de belangrijkste stations in Roemenië

International

Rail Baltica (2018 - lopend)

Spoorwegproject voor de ontdubbeling en elektrificatie van belangrijke routes in India (2013 - 2017)

Studies van de raakvlakken tussen de bovenleiding en de euro/1950 stroomafnemers (2013)

Hogesnelheidslijn Bretagne Pays de la Loire (2011 - 2017)

Hogesnelheidsspoorwegcorridor Haramain (2009 - 2014)

Hogesnelheidslijn Perpignan-Figueras (2004-2010)

  • Lexicon
  • Extranet
  • Sitemap
  • Legal Notice
  • Privacy Notice
  • Cookies Notice
© 2023 TUC RAIL